کانون تبلیغات رسانه فردا

شرکت تبلیغات محیطی در مشهد و سمنان

کانون تبلیغات رسانه فردا

شرکت تبلیغات محیطی در مشهد و سمنان

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است



راه های کاهش عرق کردن زیر بغل

اگر در هوای گرم بیشتر از بقیه عرق میریزید و یا هنگام کار و فعالیت عرق می کنید، معمولا این نوع تعریق شما خطرناک نیست. عرق کردن واکنش طبیعی بدن به کار زیاد و نیاز به خنک شدن است.

گاهی میزان عرق ترشح شده در زیر بغل افزایش می یابد. با راهکارهایی می توان برای کنترل عرق و بوی بد آن استفاده کرد. توجه داشته باشید که اضطراب هم می تواند میزان تعریق را افزایش دهد.

علت عرق کردن زیاد

عرق کردن فرآیندی طبیعی است که دمای درونی بدن را به ویژه هنگام ورزش و یا در هوای گرم، تنظیم می کند. به محض اینکه عرق از روی سطح پوست تبخیر می شود، حرارت اضافی را از بین برده و بدن را سرد می کند. 
متاسفانه این عملکرد طبیعی گاهی اوقات به دلیل استفاده از داروهای مختلف و یا شرایط و مشکلات احساسی، ممکن است دچار اختلال شده و میزان تعریق افزایش یابد.

اما سوال اساسی این است که با وجود بیش از ۲ میلیون غده تعریق در سراسر بدن، چرا زیر بغل بیشتر از هر جای دیگر عرق می کند؟

در واقع، غدد عرق آپوکرین که باعث تعریق زیاد می شوند، زیر بغل قرار گرفته اند. ترشحات تولید شده توسط این غده ها حاوی پروتئین و اسیدهای چرب می باشد که باعث ضخیم تر شدن مولکول های عرق و همچنین شیری یا زرد رنگ شدن آن می شود. 
اگرچه عرق به تنهایی بدون بو است، اما در برخورد با باکتری های روی سطح پوست و مو که وظیفه سوخت و ساز پروتئین ها و اسیدهای چرب را برعهده دارند، بوی نامطبوعی تولید می شود. 
بنابراین، هر شخصی برای برخورداری از بهداشت و ارتباط اجتماعی مناسب، باید میزان تعریق زیر بغل خود را تحت کنترل درآورده و از ازدیاد آن جلوگیری کند.

استفاده از ضد عرق و دئودورانت

بسیاری از افراد قبل از خروج از منزل، برای کنترل عرق و بوی بد آن، ضد عرق و یا دئودورانت استفاده می کنند. 
دئودورانت بوی نامطبوع بدن را پوشانده و ضد عرق از موادی تشکیل شده است که جلوی تعریق را می گیرد. امروزه ضد عرق و دئودورانت های گوناگون با فورمالاسیون های متناسب برای بانوان، آقایان و حتی نوجوانان در بازار موجود است؛ بنابراین، متناسب با شرایط، می توانید کالای مورد نیاز خود را خریداری نمایید. 
در ضمن، سعی کنید همیشه از مدلی استفاده کنید که جدیدتر و محکم تر بوده و حاوی ترکیبات آلومینیومی بیشتری باشد تا میزان تعریق شما را بهتر کنترل کند.

استفاده از زیر پوش های نانو و ضد عرق رادکاور یک راه حل راحت کم هزینه و دائمی

https://radkawear.com
راه حل عرق زیاد زیر پوش نانو
تعریق زیاد

تنظیم کارهای روزانه برای کاهش عرق

پوست زیر بازوها و زیر بغل معمولا شکننده و نازک می باشد. متاسفانه استفاده طولانی مدت از ضد عرق به خصوص آن هایی که کلرید آلومینیوم بیشتری دارند باعث خارش و سوزش پوست می شود. 
بنابراین با انجام یکسری از کارها از این صدمات تا جای ممکن جلوگیری کنید. مثلا، طی یکی دو روز بعد از اصلاح، هرگز از ضد عرق استفاده نکنید. 
همچنین قبل از استفاده از ضد عرق، با آب داغ دوش نگیرید، زیرا آب گرم منافذ پوستی را باز کرده و باعث می شود تا کلرید آلومینیوم آسیب بیشتری وارد کند. 
همیشه ضد عرق را به پوست کاملا خشک و خنک بمالید. 
همچنین می توانید شب ها قبل از خواب از آن استفاده کنید، زیرا به طور کلی افراد در شب کمتر عرق می کنند؛ در نتیجه، غده های زیر بغل به خوبی کلرید آلومینیوم را جذب کرده و روز بعد میزان تعریق کاهش می یابد.

انتخاب لباس ضد عرق

لباسی که می پوشید در میزان تعریق شما بسیار موثر است. آنها می توانند به شما احساس راحتی بدهند و یا در مقابل، منافذ پوستی را بزرگ تر کرده و تعریق را افزایش دهند. 
بنابراین، سعی کنید همیشه از لباس های تهیه شده از الیاف طبیعی مثل کتان، پنبه، پشم، کنف و یا ابریشم استفاده کرده تا پوست تان بهتر نفس بکشد.

زیرپوش های ضد عرق رادکاور با کاهش میزان تعریق به علت الیاف کاملا طبیعی و همچنین لایه ضد تعریق نانو در ناحیه بغل راه حل بسیار مناسبی برا از بین بردن بوی بد عرق می باشند. یک بار امتحان کنید


https://radkawear.com

کنترل اضطراب
اضطراب باعث تحریک غدد تعریق شده و میزان آن را افزایش می دهد. 
بنابراین، سعی کنید با روش های مختلفی مثل تنفس عمیق، تغذیه مناسب، تفکر مثبت و خواب کافی، میزان اضطراب خود را کاهش دهید.

اتخاذ سبک زندگی بدون استرس
شکل زندگی سالم که شامل ورزش و برخورداری از یک رژیم غذایی مناسب و سالم می شود، می تواند مقاومت بدن را در مقابل استرس های طولانی مدت، افزایش می دهد. 
بنابراین، در شرایط استرس زا مثل وضعیت بد اقتصادی، فشار کار و یا مشکلات و مسائل احساسی سعی کنید با روش هایی مثل تنفس های عمیق و یا استفاده از دارو تحت نظر متخصص، استرس خود را کنترل کنید. 
علاوه بر این، ورزش های هوازی و همچنین یوگا می توانند نقش موثری در کاهش تنش های روزانه شما داشته باشند. 
همچنین، بیوفیدبک که یک روشی است برای اندازه گیری لحظه به لحظه عملکردهای خاص مثل ضربان قلب و یا میزان دمای بدن، می تواند به کنترل استرس نیز کمک کند.

زیرپوش ضد عرق نانو
زیرپوش ضد عرق نانو

رژیم غذایی مناسب
از مصرف غذاهایی مثل نوشیدنی های کافئین دار، مشروبات الکلی، سیر، پیاز و خوراکی های پرادویه که عرق تان را بدبو می کنند، پرهیز کنید. 
زیرا اکثر این غذاها سیستم اعصاب مرکزی را تحریک کرده و همچنین دمای بدن تان را افزایش داده و بدن بیشتر عرق می کند.

درمان های خانگی
فرآیند تعریق از هیپوتالاموس در مغز آغاز می شود. این غده حساس، افزایش دمای مرکزی بدن را تشخیص داده و با ارسال سیگنال به بدن، فرآیند تعریق و خنک سازی را شروع می شود، اما با نوشیدن آب خنک می توان این روند را دور زد. پرآب نگه داشتن بدن، دمای درونی و همچنین میزان تولید سلول های تعریق را کاهش می دهد. 
بنابراین، روزانه میزان مصرف آب باید طوری باشد که هرگز علائم تشنگی ظاهر نشود. همچنین می توانید با به کار بردن پودر جوش شیرین زیر بغل خود، از بوی بد عرق پیشگیری کنید. 
لیمو ترش هم گزینه خوبی است. قبل از خواب کمی آب لیموترش تازه را به زیر بغل تان بمالید و بگذارید خشک شود. لیمو ترش دقیقا مانند یک دئودورانت طبیعی عمل می کند.

مراجعه به متخصص
اگر احساس کردید بیش از حد و غیر عادی عرق می کنید، حتما به یک متخصص رجوع کرده تا مطمئن شوید که بیماری پنهانی ندارید. 
تعریق بیش از حد می تواند ناشی از بیماری هایی مثل نارسایی های قلبی، پرکاری تیروئید، افت قند خون، سرطان خون، یائسگی، سل و یا اختلالات روحی و روانی مثل استرس یا اضطراب باشد.


https://radkawear.com

زیرپوش ضد عرق - زیرپوش - پد ضد عرق - عرق زیر بغل - تعریق زیاد - پد زیر بغل - عرق زیاد - زیرپوش خوب


تعریق بیش از اندازه زیر بغل (Axillary Hyperhidrosis) چالش میلیونها نفر در دنیاست. بر اساس مقالات منتشر شده توسط مراکز تحقیقاتی پوست، حداقل ۱.۴% از جمعیت دنیا از تعریق زیاد زیر بغل رنج می برند. هرچند که میزان شیوع واقعی احتمالا بسیار بیشتر از این مقدار است زیرا بسیاری از افراد مایل به اعلام مشکل خود نیستند.
تنها حدود ۴۰% از افراد مبتلا به تعریق بیش از حد در مورد مشکل خود با متخصصین پوست مشورت می کنند.
اگرچه این مشکل به صورتی نیست که تهدید کننده زندگی افراد باشد اما می تواند به طرز قابل توجهی در زندگی افراد تاثیر بگذارد.
تنها کافیست کلمات “تعریق بیش از حد” یا “تعریق زیاد” را در گوگل جستجو کنید تا ببینید این مشکل تا چه حد باعث ناراحتی افراد می شود.

حتی در این رابطه انجمنی بنام ” انجمن بین المللی تعریق بیش از حد ” با شعار جالب “عرق کردن را بشناسیم ” برای حمایت ، دادن اطلاعات و راهنمایی مبتلایان ایجاد شده است.

مشکل تعریق زیاد و زندگی اجتماعی افراد

تعریق بیش از اندازه مشکلی است که در همه قسمت های بدن از صورت تا کف پا ها ممکن است وجود داشته باشد اما “عرق کردن زیر بغل” در این میان بالاترین میزان جستجو در گوگل را دارد حتی بیشتر از ” تعریق بر روی شکم “.

این نحوه تعریق می تواند عزت نفس و اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار داده و فعالیت های روزانه شما به خصوص در مواردی که نیاز به بالا بردن دست است را تحت الشعاع قرار دهد.

این حالت همچنین می تواند به غلط باعث برداشت دیگران از شما به عنوان یک فرد عصبی، کثیف ، مضطرب یا هیجان زده شود و البته هیچکدام آنها تاثیراتی نیستند که شما بخواهید در یک مصاحبه شغلی یا قرار دوستانه به طرف مقابلتان القا کنید .

درمان تعریق زیاد

دارو های مختلفی جهت درمان این مشکل پیشنهاد شده از جمله Qbrexza و سایر داروهایی که نقاط تعریق را تحت تاثیر قرار می دهند .اما هر کدام از آنها تاثیرات جانبی خود را دارند. این داروها می توانند باعث خشکی دهان (۲۵% افراد ) گشادی مردمک چشم (۶.۸%) گلو درد (۵.۷% ) مشکل ادرار (۳.۵%) تاری دید (۳.۵%) خشکی بینی (۲.۶%) خشکی گلو (۲.۶%) خشکی چشم (۲.۴%) خشکی پوست (۲.۲%) یا یبوست( ۲%) در استفاده کنندگان شوند.
ضمن اینکه تعریق راه طبیعی خنک شدن بدن محسوب شده و نباید از آن در کل بدن جلوگیری کرد.
یکی از راه های حل این مشکل ایجاد تغییرات در شیوه زندگی مانند استفاده از لباسهایی مانند لباسهای پنبه، کتان و ابریشم است که عمل تهویه در آنها به خوبی صورت می گیرد.
همچنین سعی کنید از غذاهایی که باعث افزایش تعریق می شوند استفاده نکنید که از جمله آنها فست فودها و غذاهای تند است. ضمن اینکه استفاده از اسپری های آنتی پرسپیرانت دارای نمک های آلومینیومی می توانند تا حدودی از تعریق جلوگیری کنند به شرط اینکه قبل از استفاده از آنها پوست خود را بشویید.
اگر هیچ کدام از این راه ها جواب مناسب نداد به پزشک مراجعه کنید. پزشکان برای حل این مشکل گزینه های متعددی مانند تجویز داروهای موضعی یا خوراکی، تزریق بوتاکس یا حتی جراحی برای برداشتن برخی غدد عرق را به شما پیشنهاد می کنند.
همچنین وسایلی هستند که می توانند مواد یونیزه یا انرژی الکترومغناطیسی را به مناطق مشکل ساز روی بدن انتقال داده و از تعریق بیش از اندازه زیر بغل جلوگیری کنند.
آخرین کاری که می توانید انجام دهید این است که در برابر این مشکل سکوت کنید، که این بدان معناست که تمام تاثیرات منفی که این مشکل می تواند در زندگی شما داشته باشد را بپذیرید.

زیرپوش ضد عرق رادکاور

اما هنوز راه حل دیگری وجود دارد. این راه حل بسیار موثر و مقرون به صرفه بوده و تاثیرات جانبی استفاده از داروها و روشهای دیگر را ندارد.
استفاده از زیر پوش های ضد عرق رادکاور می تواند راه حل مناسب و موثری برای حل این مشکل باشد. در این زیرپوش ها از دو پد ضد عرق و ضد بو در ناحیه زیر بغل استفاده شده که تا حد بسیار بالایی قابلیت جذب عرق را دارند ضمن اینکه این زیرپوش ها از الیاف ۱۰۰% طبیعی تهیه شده و امکان بروز حساسیت را به صفر کاهش داده و به علت استفاده از مواد اولیه با کیفیت، بر اثر شستشوهای متعدد خاصیت ضد بو و ضد عرق خود را از دست نمی دهند.

https://radkawear.com

زیرپوش ضد عرق - زیرپوش - پد ضد عرق - عرق زیر بغل - تعریق زیاد - پد زیر بغل - عرق زیاد - زیرپوش خوب


رنگ شناسی

یکی از اصول مهم در ست کردن لباس، روانشناسی رنگهاست.

رنگ های اولیه و ثانویه که در چرخه رنگ در کنار هم قرار گرفته اند، در ترکیب با همدیگر همخوانی دارند. به دایره ی رنگ زیر نگاهی بیندازید. مثلا آبی با بنفش و سبز هماهنگی دارد و زرد با قرمز و نارنجی.

این رنگ ها می توانند با هم ترکیب شوند اما از نظر بصری نور یکدیگر را بشدت کاهش می دهند.ست کردن این رنگ ها خوب است ولی چندان چشمگیر نیست.

به رنگ‌های اولیه و ثانویه‌ای که در چرخه رنگ مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند، رنگ‌های مکمل گفته می‌شود مثلا بنفش از ترکیب قرمز و آبی به وجود آمده و با رنگ اصلی زرد در تضاد است. رنگ سبز از ترکیب زرد و آبی به وجود آمده و با رنگ قرمز کنتراست (هم‌خوانی) مکمل دارد. این رنگ‌ها «کنتراست مکمل» نامیده می‌شوند چون همدیگر را کامل می‌کنند و وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند، جلوه یکدیگر را قوت می‌بخشند و تاثیر رنگ‌ها بیشتر از زمانی است که به تنهایی استفاده می‌شوند. ترکیب این رنگ‌ها در یک ست لباس، زیبایی قابل توجهی خلق می‌کنند.

اگر لباسی دارید که از ترکیب چند رنگ طراحی و دوخته شده، اصل بر این است که با یکی از رنگ‌ها هماهنگ‌سازی را انجام دهید؛ آن هم رنگی که بیشتر از همه در لباس به کار رفته است.

پارچه‌هایی که طرح‌های مختلف دارند، برای ست کردن و پوشیده شدن در کنار هم توصیه نمی‌شوند. از نظر زیباشناسی ترکیب یک بلوز راه‌راه با دامن خال‌خالی جالب به نظر نمی‌رسد، البته طراحان از این ترکیب استفاده می‌کنند ولی آنها اصول حرفه‌ای‌تری را می‌شناسند که نتیجه کار را دلنشین می‌کند. برای شما که نگاه حرفه‌ای در زمینه لباس ندارید، بهتر است از این ترکیب پرهیز کنید یا ست‌های کامل طراحان را به کار ببرید.

سفید و سیاه؛ رنگ‌هایی برای تمام فصول 

سفید و سیاه را می‌توانید در کنار هر رنگی استفاده کنید. از نظر متخصصان و طراحان، سفید و مشکی رنگی ندارند. سفید محصول نبودن ترکیبات رنگی با بیشترین درخشندگی است. در نقطه مقابل، سیاه از ترکیب تمام رنگ‌ها با بیشترین حد تیرگی به‌وجود آمده است. این دو رنگ تنها رنگ‌هایی هستند که با تمام رنگ‌ها هماهنگی دارند؛ درواقع استثناهایی هستند که قواعد ترکیب رنگ را به چالش می‌کشند. سفید در کنار هر رنگی قرار بگیرد، این قابلیت را دارد که رنگ را بارزتر کند و جلوه بیشتری به آن بدهد؛ در مقابل مشکی تندی و تیزی رنگ‌ها را می‌گیرد.

قرمز؛ جذاب اما خطرناک 

قرمز قابلیت جور شدن با سفید، مشکی، قرمز، بنفش، نارنجی و سبز را دارد. وقتی می‌خواهید ست لباسی با رنگ قرمز بسازید، بهترین کار این است که از ترکیبات مختلف قرمز استفاده کنید یعنی رنگ‌هایی مثل بنفش که قرمز در آن استفاده شده ولی حواس‌تان باشد سراغ تیره و روشن قرمز برای ست کردن و ترکیب نروید. حواس‌تان باشد قرمز را با آبی و زرد ست نکنید؛ این رنگ‌ها فقط زمانی با هم هماهنگ می‌شوند که آبی به سمت بنفش و زرد به سمت نارنجی متمایل شده باشد.

آبی؛ در ساحل آرامش 

رنگ آبی با سفید، مشکی، آبی، سبز، بنفش و نارنجی هماهنگ می‌شود. رنگ مکمل آبی، نارنجی است و قرار گرفتن این دو رنگ در کنار هم نارنجی را تشدید می‌کند. دقت کنید آبی را با زرد و قرمز ست نکنید، فقط در صورتی می‌توانید ست کنید که قرمزتان به بنفش و زردتان به سبز نزدیک باشد.

زرد؛ هشدار‌های جدی در راه است 

زرد با رنگ‌های سفید، مشکی، زرد، سبز، نارنجی و بنفش هماهنگی دارد اما در کل رنگ سختی برای ست کردن است چون تند و آتشین است. به شما توصیه می‌کنیم برای ست کردن از سایه‌های ملایم‌تر این رنگ استفاده کنید و به هیچ‌عنوان سراغ زرد نئون یا شبرنگ نروید چون به‌شدت مشکل‌زاست. رنگ‌های مشابه زرد، نارنجی و سبز هستند.

مکمل رنگ زرد، بنفش است اما کنار هم قرار دادن این دو رنگ، احتیاط و دقت زیادی می‌خواهد. هیچ کدام نباید از دیگری درخشان‌تر و تند‌تر باشد چون از لحاظ بصری، تاثیر نامطلوبی دارد.

سبز؛ صلح برای همیشه و همه جا 

سبز با رنگ‌های سفید، مشکی، سبز، آبی، زرد و قرمز هارمونی دارد. در یک نگاه کلی، سبز رنگ پرکاربرد و به دردبخوری است به شرط اینکه از ترکیبات صحیح آن استفاده شود. اگر شما از ترکیبات سبزی استفاده کنید که در طبیعت یافت می‌شود مثل خاکی، زیتونی، زمردی و… این امکان را دارید که آن را با هر رنگی ست کنید.

رنگ مکمل سبز، قرمز است. این دو در کنار هم ترکیب ایده‌آلی هستند اگر نخواهید از طیف تند و آتشین هر دو استفاده کنید. حواس‌تان باشد سبز با بنفش و نارنجی هماهنگی ندارد مگر اینکه بنفش نزدیک به آبی و نارنجی نزدیک به زرد باشد.

نارنجی؛ با احتیاط نزدیک شوید 

سفید، مشکی، نارنجی، قرمز، آبی و زرد، رنگ‌های هماهنگ با نارنجی هستند. نارنجی، یکی دیگر از رنگ‌های خطرناک در پوشش است چون به‌شدت این توانایی را دارد که ستی نامتوازن ایجاد کند. برای فرار از این اتفاق پیشنهاد می‌کنیم به جای نارنجی تند از سایه‌های روشن‌تر و تیره‌تر این رنگ استفاده کنید و آن را در کنار رنگ‌هایی چون قرمز و نارنجی به کار ببرید.

قهوه‌ای رنگی است که از نارنجی به‌وجود آمده و به همین دلیل به‌خوبی با آن ترکیب می‌شود. رنگ مکمل نارنجی، آبی است ولی از ترکیبات آبی استفاده کنید که نتیجه نهایی ست شما خیلی پر زرق و برق نباشد.

بنفش؛ رنگ رویال و باشکوه

رنگ بنفش با مشکی، سفید، بنفش، قرمز، آبی و زرد هماهنگی دارد. رنگ بنفش با همان دستورالعملی که برای رنگ آبی گفتیم قابل استفاده است. اگر از سایه‌های تیره‌تر بنفش استفاده می‌کنید، کارتان راحت است. طیف‌های مختلف قرمز و آبی با بنفش هماهنگی دارند و می‌توانید از تیره و روشن این رنگ برای کامل کردن یک ست استفاده کنید مکمل رنگ بنفش، زرد است ولی باید با یک درجه درخشندگی انتخاب شوند چون اگر تندی یکی از دیگر بیشتر باشد، باعث می‌شود جلوه دیگری گرفته و تصویر ناخوشایندی ایجاد شود؛ پس بهتر است ملایم‌ها را با هم و تندها را با هم به کار ببرید.

https://radkawear.com

زیرپوش ضد عرق - زیرپوش - پد ضد عرق - عرق زیر بغل - تعریق زیاد - پد زیر بغل - عرق زیاد - زیرپوش خوب

به منظور درک تاریخچه زیرپوش ، تحول لباس و لباس زیر ، ضروری است که هدف از لباس و پوشش را بطور کلی بررسی کنیم.

امروزه پیدا کردن نقاشی ها، تصاویر و یا عکسهایی از لباس زیر افراد که قبل از قرن بیست و یکم استفاده می شدند بسیار دشوار است زیرا اینگونه لباسها هرگز در معرض دید عموم قرار نمی گرفتند. نشان دادن لباس زیر در مکانهای عمومی مثل این بود امروزه در یک مکان عمومی بصورت عریان ظاهر شوید.

در طول دوران تکامل لباس می‌توان دو مکتب فکری را مشاهده کرد. از یک طرف کلیسای کاتولیک که استفاده از لباس برای پوشش افراد و جلوگیری از دیده شدن بدن افراد را ضروری می داند حتی در کتاب مقدس ذکر شده که آدم و حوا برای پوشش خود از یک برگ انجیر استفاده کردند.

از سوی دیگر مطالعات جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی نشان داده اند که لباس و هرگونه لوازم جانبی مربوط به آن به منظور ایجاد جذابیت و زیبایی نیز به کار گرفته شده اند.

کاربرد لباس زیر در گذشته

لباس زیر در ابتدا بعنوان پوششی اضافه بر روی بدن جهت محافظت یا افزودن یک لایه بعنوان عایق طراحی نشده بود، بلکه هدف آن حفاظت از لباسی بود که در رو پوشیده می شد بخصوص از آنجا که حمام کردن منظم تا قرن ۱۸ میلادی در بین مردم باب نبود و پوشیدن لباس زیر مانع از کثیف شدن لباس روی می شد.

هدف دیگر آن محافظت از بدن در برابر خراشهایی بود که لباسهای زمخت و زبر آن دوران بر روی بدن افراد ثروتمند و نجیب زادگان ایجاد می کرد. بخاطر گرانی و ارزش پارچه، داشتن یک پیراهن برای طبقه کارگر یک شانس بزرگ به حساب می آمد.

کاربرد امروزی زیرپوش

امروزه از زیرپوش به دلایل مختلفی استفاده می شود از جمله:

۱: در طول ماه‌های سرد زیرپوش می‌تواند به گرم و محفوظ ماندن بدن شما کمک کند.

۲ : زیرپوش از ایجاد لکه های عرق و دئودورانت بر روی پیراهن شما جلوگیری می کند.

۳: پوشیدن زیرپوش باعث جلوگیری از تماس بدن با رطوبت می گردد.

تکامل لباس زیر و تاریخچه زیرپوش

در دهه های پایانی قرن نوزدهم چیزی که از پیراهن مردان قابل مشاهده بود شامل یقه و سرآستینهای آن می شد و قسمت بدنه پیراهن در زیر یونیفرم یا کتهایی که در آن زمان استفاده می شد قرار می گرفت.

به همین دلیل یقه و سر آستین های قابل جدا شدن اختراع شد و فقط این قسمتهای قابل مشاهده باید همواره شسته می شدند و مابقی پیراهن در بین افراد مرفه به عنوان زیرپوش استفاده می گردید.

این پوشش برای طبقه کارگران و دهقانان لباسی شبیه تونیک بود که بعدا به شکل زیر پوش های بدون آستین امروزی درآمد. معمولاً این لباس از پشم یا فلانل تهیه می شد تا آنها را گرم نگه دارد.

در سال ۱۸۶۸ در ایالت متحده آمریکا لباس زیری طراحی شد که فرم یکسره داشت و تمام بدن را می پوشاند.

این لباس که به لباس یکسره معروف گردید در ابتدا توسط زنان پوشیده می شد اما بعدها مدل مردانه آن نیز وارد گردید و به لباس زیری مناسب برای همه اقشار تبدیل شد.

در آغاز قرن بیستم، استفاده از زیرپوش برای محافظت از یونیفرم در برابر کثیفی در بین سربازان رواج پیدا کرد و حتی بر مبنای عکسهای موجود، سربازان در مناطق گرمسیری اغلب فقط از یک زیرپوش برای پوشش بالاتنه خود استفاده می کردند.

در سال ۱۹۳۴ میلادی هنرپیشه معروف و خوش پوش آمریکایی، کلارک گیبل نقشی را در فیلم ” در یک شب اتفاق افتاد” ایفا کرد که در صحنه ای از آن پیراهن خود را در می آورد در حالیکه زیرپوشی بر تن ندارد.

مشهور است که بعد از این صحنه میزان فروش در آمریکا بطور چشمگیری کاهش پیدا کرد.

ظاهرا این وضعیت تا زمان جنگ جهانی دوم که استفاده از زیرپوش مجددا نزد سربازان باب شد ادامه پیدا کرده است.

از اوایل دهه ۵۰ میلادی بود که رویکرد ستارگان هالیوودی مانند مارلون براندو و جیمز دین در استفاده از زیرپوش در مکان های عمومی و فیلم ها باعث ظهور و فراگیر شدن تیشرت های فعلی گردید.

پوشیدن زیر پوش توسط ستارگان هالیوودی و همچنین کهنه سربازهایی که بعد از اتمام جنگ جهانی دوم همچنان استفاده از این پوشش را ادامه دادند باعث تکامل آنها به تیشرت های مدرن و زیرپوش های خاص فعلی گردید که میلیونها عدد از آنها در سراسر جهان توسط افراد استفاده شده و تجارت آن را به یکی از پر طرفدارترین کسب و کارها تبدیل کرده است.

https://radkawear.com

زیرپوش ضد عرق - زیرپوش - پد ضد عرق - عرق زیر بغل - تعریق زیاد - پد زیر بغل - عرق زیاد - زیرپوش خوب

 رادکاور در این مقاله بطور مفصل به انتخاب دئودورانت یا اسپری ضد عرق، تفاوت ها و اینکه کدام برای شما مناسب تر است پرداخته است.

اسپری ضدعرق با دئودورانت چه تفاوتی دارد و کدام بهتر است؟

اسپری ضد عرق و دئودورانت از محصولاتی هستند که هر روز استفاده می کنید؟ به احتمال زیاد اکثر مردم تفاوت این دو را نمی دانند

دئودورانت غالبا به مدل هایی گفته می شود که روی منافذ عرق غلتانده یا کشیده می شود. اما یک تفاوت بزرگ میان دئودورانت و اسپری ضد عرق وجود دارد، که اگر شخصی هستید که تعریق زیاد دارید، دانستن آن ضروری است

بسیاری از افراد در مراجعه به داروخانه و یا بصورت آنلاین از سایت، تقاضای یک محصول ضد تعریق خوب می کنند که کیفیت این محصول وابسته به نیاز فرد مراجعه کننده می باشد. اما همگی بعد پرسیدن این سوال یک جواب را میدهند که در ادامه توضیح خواهیم داد که تفاوت این محصولات در چیست!

پیش از هر چیز به نکته ای اشاره کنیم که شاید کمتر کسی به آن توجه کرده باشد.

روی برخی محصولات کلمه Deodorant ذکر شده و روی برخی دیگر کلمه Deodorant antiperspirant، اغلب افراد این دو را به هم اشتباه می گیرند و تفاوتی برای آن قائل نمی شوند.

ولی لازم است بدانید سازمان غذا و دارو Deodorant را در حوزه محصولات آرایشی-بهداشتی و Deodorant antiperspirant را در حوزه دمحصولات دارویی دسته بندی کرده.

سوال: تفاوت در چیست و چرا هر برندی مشخصات ویژه ای دارد؟

Deodorant ( بو زا ) ها با از بین بردن باکتری های سطح پوست، مانع ایجاد بوی بد عرق می شوند. و تاثیری روی میزان تعریق بدن فرد ندارد و می توان از آن برای تمام نقاط بدن حتی کف پا استفاده کرد.

اما Deodorant antiperspirant ( ضد عرق ) ها ترکیباتی آلومینیوم دار دارند که منافذ غدد عرق را در سطح پوست مسدود می کنند بنابراین عرق نمی تواند در سطح پوست ترشح شود،

پس علاوه بر اینکه مانع ایجاد بوی بد می شوند میزان تعریق بدن را کاهش می دهند.

بنابراین اگر شما به دنبال راهی برای کنترل بوی تعریق خود هستید Deodorant و اگر علاوه بر  بوی تعریق از میزان تعریق خود ناراضی هستید Deodorant antiperspirant برای شما مناسب است.

هر دو این محصولات به شکل های گونانون رول، اسپری، صابون، کرم و … تولید می شوند و تفاوت چندانی بین انواع گوناگون محصولات نیست!فقط کاربرد، رایحه و سلیقه شما تعیین می کند کدام محصول مناسب شماست.

آیا اسپری های ضد تعریق ضرر دارند؟

بعضی از انواع اسپری‌ها هم می‌تواند برای فرد حساسیت و اگزما ایجاد کند و به همین دلیل کسانی که به آن حساسیت دارند نباید از این محصولات استفاده کنند، چون چنین کاری می‌تواند باعث بروز اگزما و درماتیت‌های پوستی، خارش و قرمزی شود.

برهمین اساس زمانی که بعد از یکی دو بار استفاده از اسپری‌ها با این نشانه‌ها مواجه شدید، توصیه می‌شود مصرف آنها را قطع کنید.

البته برخی برندهای معتبر مانند ویشی، ضدحساسیت می باشند.

ضد تعریق ها چطور عمل می کنند؟

ضدتعریق ها بیشتر از هر جای دیگر، برای زیر بغل ها مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات حاوی کلرید آلومینیوم هستند که لایه محافظتی خاصی را روی پوست برای مقابله با رطوبت ایجاد می کند. بعضی از متخصصان، انتخاب ضدتعریق هایی ( چه در قالب اسپری و چه در قالب استیک یا رولی ) را به مردان پیشنهاد می کنند که حاوی ۱۰ درصد کلرید آلومینیوم یا بیشتر باشند. به یاد داشته باشید که اسپری ها کاربرد راحت تری دارند و در شرایط مختلف می توان سریعا از آن ها استفاده کرد. در ضمن، شما می توانید درحین ورزش کردن یا پرداختن به فعالیت های روزانه از اسپری ضد تعریق برای کنترل رطوبت در سطح پاها استفاده کنید.

اگر بعد از استفاده از ضد تعریق های اسپری یا استیک با بوی بد بدن مواجه شدید، حتما محصولات دئودورانت حاوی ترکیبات ضد تعریق تهیه کنید. این محصولات حاوی الکل هستند که با باکتری های بوی زا در زمان تعریق مقابله می کنند.

ماندگاری اثر دئودورانت ها و یا ضد تعریق ها

روی برخی مام‌ها عبارت ۲۴ تا ۴۸ ساعت درج شده است. که این عدد به معنی مدت اثربخشی آن محصول است. شستن زیر بغل بعد از اتمام این مدت ضروری نیست و باقی‌ ماندن ماده روی پوست مشکلی ایجاد نمی‌کند. پس میتوانید در صورت لزوم روزی چندبار تمدید کنید.

آلومینیوم روی محصولات به چه معناست؟

روی برخی از ضد تعریق‌ها عبارت ۲۵ درصد آلومینیوم و روی برخی دیگر از آنها عبارت ۱۰ درصد قید شده است. که وظیفه آن مسدود کردن غدد عرقی و کاهش میزان تعریق است.

کدام نوع مناسب چه افرادی است؟

ضد تعریق‌ های حاوی آلومینیوم بالای ۲۵ درصد برای افرادی مناسب است که تعریق زیاد زیر بغل، پا و کف‌ دست دارند. در حالت عادی آلومینیوم ۱۰ درصد کافی است. بسیاری از دئودرانت ها هم برای افراد با پوست های حساس تعبیه شده که فاقد آلومینیوم هستند و یا درصد بسیار کمی از این ماده را در ترکیبات خود جای داده اند.

زیرپوش ضد عرق

ما به شما زیرپوش ضد عرق را پیشنهاد می کنیم. صرفه جویی در هزینه و رفع بوی بد و خیسی لباس رویی از مزایای زیرپوش ضد عرق است. برای آشنایی بیشار سیار مقالات سایت ما را بخوانید.

https://radkawear.com

زیرپوش ضد عرق - زیرپوش - پد ضد عرق - عرق زیر بغل - تعریق زیاد - پد زیر بغل - عرق زیاد - زیرپوش خوب

بهترین ضد عرق اسپری‌، مام‌ یا دئودورانت

زیاد عرق می‌ کنید؟

مقایسه اسپری‌ها، مام‌ها و دئودورانت‌های ضد عرق

اسپری ضد عرق

روی میز آرایش هر کسی درست مقابل آیینه، اسپری‌، مام‌ و دئودورانت‌ها صف کشیده‌اند و امید خیلی‌ها برای فرار از بوی بد عرق در این روزهای گرم، همین شیشه‌ها هستند، شاید از نگاه خیلی افراد بهترین ضد عرق مام و اسپری ها هستند. اما آیا تنها بر اساس بو و مارک باید بابت آنها پول داد؟ بهترین زمان استفاده از آنها شب است یا صبح؟ آیا باید پیش از استفاده مو‌ها را تراشید تا اسپری ضد عرق بهتر عمل کند؟ اگر شما هم جزو افرادی هستید که بوی بد بدنتان را انکار نمی ‌کنید، بیایید با هم سری به دنیای محصولات ضد عرق بزنیم.

بهترین ضد عرق
بهترین ضد عرق

تا به حال فکر کرده‌اید قدیم‌ترها چگونه از شر بوی بد بدن خلاص می ‌شدند؟ آن زمان‌ها که خبری از اسپری و مام نبود. دکترپرویز طوسی، متخصص پوست می ‌گوید: “به صورت سنتی از حنا برای از بین‌بردن بوی بد بدن استفاده می ‌شده است. حنا لایه شاخی پوست را خشک و پوست را محکم‌تر می ‌کرده است، ولی این‌روزها بیشتر برای ساخت اسپری‌ها و دئودورانت‌ها از ترکیبات شیمیایی آلومینیوم کلراید استفاده می‌ شود.”

دئودورانت یا ضد عرق؟

خیلی‌ها فکر می‌ کنند دئودورانت‌ها و ضد عرق‌ها تفاوتی با هم ندارند، ولی هنگام خرید آنها از داروخانه یا فروشگاه لوازم بهداشتی باید به این نکته توجه کنید که این دو نوع محصول با هم متفاوت‌اند. ضد عرق‌ها ترکیباتی آلومینیوم دار دارند که منافذ غدد عرق را در سطح پوست مسدود می ‌کنند، بنابراین عرق نمی ‌تواند در سطح پوست ترشح شود، اما دئودورانت‌ها با از بین‌ بردن باکتری‌های سطح پوست، مانع ایجاد بوی بد عرق می ‌شوند.

وقتی عرق به وسیله این باکتری‌ها تجزیه می ‌شود، بدن بوی بدی می ‌گیرد. به شما توصیه می ‌کنیم دئودورانت را بخرید، چون با عرق کردن طبیعی تداخل نمی‌ کند، زیرا شما برای خنک‌شدن در تابستان به عرق کردن نیاز دارید. عرق کولر طبیعی بدن شماست.

بهترین زمان و مکان استفاده از ضد عرق

شما عادت دارید پیش از حمام یا صبح‌ها قبل از ترک منزل زیر بغل‌تان را اسپری بزنید؟ دکتر طوسی توصیه می‌ کند که این محصولات بهتر است شب‌ها استفاده شوند. وی می ‌افزاید: “ابتدا باید زیر بغل خشک شود. اگر عرق زیاد است، با یک سشوار می ‌توانید این کار را انجام دهید و سپس این محصولات را در زیر بغل استفاده کنید. پس از ۲ تا ۳ هفته که تعریق کاهش پیدا کرد، می‌ توانید هفته ای‌ دو تا سه مرتبه از این محصولات استفاده کنید.”

متخصصین پوست اعتقاد دارند که بهتر است پیش از استفاده از این محصولات، مو‌های زاید تراشیده نشوند، چون احتمال حساسیت پوست به این مواد شیمیایی بیشتر می‌ شود.

زنانه، مردانه یا کودکانه؟

اسپری‌ها و مام‌های مردانه اغلب بوی تندتری دارند، ولی انواع زنانه آن رایحه‌های ملایم‌تری دارند. دکتر طوسی می‌ گوید: “اصولاً تفاوتی میان محصولات ضد عرق زنانه و مردانه وجود ندارد و ترکیبات شیمیایی هر دو یکی است، فقط بوی آنها مطابق سلیقه آقایان و بانوان متفاوت است. کودکان هم اغلب با مشکل تعریق زیاد و بوی بد بدن روب‌رو نیستند، لذا نیازی به استفاده از این محصولات ندارند.”

دستانی خیس از عرق

عرق زیاد مخصوص زیر بغل نیست. بعضی‌ها کف دست‌هایشان زیاد عرق می‌ کند و آنها را کلافه می ‌کند. حتی ممکن است فکر کنند این یک بیماری است، ولی به دل‌تان بد راه ندهید. دکتر طوسی با اشاره به اینکه این عارضه جای نگرانی ندارد، می ‌افزاید: “باید کف دست از عرق خشک شود و سپس این محصولات ضد عرق هر روز در کف دست‌ها مالیده شود. پس از یک تا سه هفته می ‌توان دفعات مصرف را به هفته ای یک یا دو بار کاهش داد، به گونه‌ای که عرق کف دست کنترل شود.”

امان از حساسیت

اسپری‌های ضدعرق و دئودورانت‌ها دردسرهایی هم برای بعضی‌ها دارند و آن هنگامی ‌است که پوست شما به مواد شیمیایی این محصولات حساسیت داشته باشد. خارش، قرمزی پوست و حتی خشکی پوست نشانه حساسیت به دئودورانت‌ها و مام‌ها و اسپری‌های ضد عرق است. باید به طرفداران مام‌ها بگوییم که لازم است چند ساعت پس از مالیدن مام روی پوست، محل را با آب و صابون بشویید. با این روش، مواد شیمیایی آن از روی پوست‌تان پاک شده و فرصت پیدا نمی ‌کنند تا وارد منافذ پوستی شما شده و حساسیت پوستی ایجاد کنند. سپس می ‌توانید لایه‌ای جدید از مام را روی پوست خود بمالید.

بهترین ضد عرق کدام است؟

وقتی در فروشگاه دنبال اسپری دئودورانت و یا مام مورد علاقه‌تان می ‌گردید، میان بسیاری از مارک‌ها و مدل‌ها سرگردان می‌ مانید که کدام را انتخاب کنید. توصیه ما این است که به دنبال مارک‌های معتبرتر بروید که امتحان خود را پس داده‌اند. از طرف دیگر، برای اینکه گیر تقلبی‌ها نیفتید، حتماً برچسب تایید وزارت بهداشت را در روی قوطی این محصولات کنترل کنید.

اگر نشد، چی؟

شاید شما همه این محصولات را امتحان کرده باشید، ولی هنوز بدن‌تان زیاد عرق می کند و از بوی بد بدنتان خجالت می کشید. در این صورت باید به سراغ راه‌های دیگری بروید. زیرپوش های ضد عرق محصولات ایده عالی هستند. با یک گشت کوچک در وب سایت ما با مزایای بی نظیر این محصول آشنا شوید.

ما به شما زیرپوش ضد عرق رادکاور را توصیه می کنیم. یک محصول به صرفه و کاملا ایرانی

https://radkawear.com